HomeBestel snelBestelprocedureVerzending
Over Rocbo Contact Downloads        Nederlands Deutsch English
Bestelprocedure


Ontdek online bestelgemak

Ontdek het gemak van Rocbo.nl bij al uw inkopen voor boor-, sloop- en vele andere luchtgereedschappen. Makkelijk zoeken en vergelijken in ons grote assortiment artikelen met actuele informatie en altijd de laatste tips en aanbiedingen. Makkelijk bestellen en razendsnel in huis.

Hieronder vindt u informatie over de volgende onderwerpen:

Bestelmogelijkheden bij Rocbo

Online bestellen via Rocbo.nl
U plaatst uw bestelling op deze website, 24 uur per dag 7 dagen per week geopend.


Of u zendt ons uw bestelling:

Per E-Mail:
verkoop@rocbo.nl

Per Fax:
U kunt uw bestelling op ieder gewenst tijdstip printen en naar ons faxen:
Fax: +31-(0)23-5261410

Per telefoon:
Elke werkdag van 7:30 tot 18:00 kunt u met al uw bestellingen en vragen op 1 adres terecht
Tel.: +31-(0)23-5256904

Per post:
Nijverheidsweg 48
2031 CP Haarlem


Hoe plaats ik een bestelling bij Rocbo.nl?

Ongeacht het feit of u een login / wachtwoord heeft of niet, de bestelprocedure blijft hetzelfde. Door gebruik te maken van uw login / wachtwoord bespaart u tijd bij het bestellen, omdat uw persoonlijke en bedrijfsgegevens dan zichtbaar worden.

Laten wij de bestelprocedure stap voor stap doornemen:
  • Zoek via het zoekveld of blader door de produktcategoriŽn totdat u het gewenste artikel heeft gevonden.
  • Vul het aantal gewenste artikel(en) in in het daarvoor bestemde veld. Vervolgens klikt u op "Toevoegen"
  • Het artikel wordt toegevoegd in uw winkelwagen welke permanent zichtbaar is aan de rechterzijde van de webshop. Door op "Bekijk winkelwagen" te klikken kunt u eventueel de bestelde artikelen bekijken of controleren. Dit is uw virtuele bestellijst die zolang u binnen Rocbo.nl blijft actief is. Alle volgende artikelen die u volgens bovenstaande procedure toevoegt worden in de winkelwagen erbij geplaatst.
  • Verander indien gewenst het aantal en klik op "Opnieuw berekenen" om het totaalbedrag excl. BTW te herberekenen. U kunt vervolgens verder winkelen en eventueel andere artikelen toevoegen of klik op "Afrekeken" om het bestelproces af te ronden.
  • Indien u nog geen klant bent of geen login / wachtwoord heeft
In stap1 wordt u gevraagd om uw e-mail adres in te voeren. Vervolgens krijgt u in stap 2 de keuze uit diverse betaalmogelijkheden en vult u enkele gegevens hieromtrent in. In stap 3 ziet u welke verzendkosten worden toegevoegd aan de bestelling. In stap 4 wordt u gevraagd gegevens omtrent fakturatie en aflevering in te vullen. Alle velden met een sterretje (*) zijn voor Rocbo noodzakelijk om uw order correct uit te voeren. De database controleert of deze zijn gevuld en geeft melding indien er informatie ontbreekt. Alle door u verstrekte informatie wordt vertrouwelijk behandeld. Onderaan de pagina is er ruimte voor eventuele opmerkingen (uw referentienummer, gewenste leverdatum, etc.). Klik vervolgens op "Bestel"
Indien u een login / wachtwoord heeft
Bent u al ingelogd dan worden uw persoonlijke en bedrijfsgegevens weergegeven. Zoniet dan kunt u alsnog uw login / wachtwoord invoeren. U kunt uw bedrijfsgegevens zonodig wijzigingen. Onderaan de pagina is er ruimte voor eventuele opmerkingen (uw referentienummer, gewenste leverdatum en -tijd etc.). Klik vervolgens op "Bestel"
  • Vervolgens wordt u automatisch doorgestuurd naar de website van Triple Deal, die de betalingen voor Rocbo.nl veilig afhandelt (voor meer informatie zie betaalmogelijkheden).
  • Indien u gekozen heeft voor betaling onder rembours blijft u op de Rocbo.nl website om de bestelling af te ronden.
  • Na afhandeling van de betaling heeft u de mogelijkheid om direkt uw faktuur uit te printen. Vervolgens kunt u uw browser sluiten of terugkeren naar de Rocbo.nl homepage
Het bestelproces is eenvoudig, veilig en 24 uur per dag, 7 dagen per week bescikbaar.


Wat zijn de voordelen van een login / wachtwoord?

Hiermee bespaart u veel tijd en kosten en bereikt u een maximale inkoop efficiency. U krijgt als geregistreerd gebruiker toegang tot een breed scala aan diensten:
  • Snel bestellen zonder opnieuw uw adresgegevens in te voeren
  • Toegang tot uw persoonlijke gegevens
  • Mogelijkheid uw gegevens online te wijzigen
  • Een historisch overzicht van al uw geplaatste online bestellingen
  • De mogelijkheid om bestellijsten te maken voor terugkerende orders

Hoe krijg ik een login / wachtwoord?
  • Indien uw bedrijf al klant bij Rocbo is
  • Stuur een e-mail naar info@rocbo.nl met vermelding van onderstaande gegevens:

    • Onderwerp: Aanvraag login / wachtwoord
    • Uw naam en voornaam
    • Uw persoonlijke e-mail adres
    • Uw bedrijfsnaam en -adres
    • Uw klantnummer bij Rocbo (indien bekend)
    Na ontvangst krijgt u per omgaand een e-mail met een persoonlijke login en wachtwoord. Onze klantenservice staat altijd tot uw dienst om u verder te helpen of gewenste informatie te verstrekken. U kunt klantenservice bereiken per:
    e-mail: info@rocbo.nl
    telefoon: +31-(0)23-5256904
    fax: +31-(0)23-5261410
    • Indien uw bedrijf nog geen klant is
    U hebt nu zondermeer toegang tot onze webshop en kunt online bestellen. Bij het plaatsen van een bestelling wordt u verzocht in een web-formulier uw persoonlijke- en bedrijfsgegevens te vermelden. Na ontvangst en acceptatie van uw order krijgt u per e-mail een persoonlijke login en wachtwoord.

    Ik ben mijn login of wachtwoord vergeten: wat moet ik doen?
    • U bent alleen het wachtwoord vergeten
    Indien u uw wachtwoord niet meer weet, kunt u deze op de website weer opvragen:
    • Ga na de pagina "Inloggen".
    • Bij "Wachtwoord vergeten?" vult u het e-mailadres in waarmee u bekend staat bij Rocbo.nl.
    • U krijgt direct een e-mail toegestuurd met daarin uw wachtwoord.
    • U bent de login en wachtwoord vergeten
    Indien u uw login en uw wachtwoord niet meer weet, stuur dan een e-mail naar info@rocbo.nl met vermelding van onderstaande gegevens:
    • Onderwerp: Verlies login / wachtwoord
    • Uw naam en voornaam
    • Uw persoonlijke e-mail adres <
    • Uw bedrijfsnaam en -adres
    • Uw klantnummer bij Rocbo (indien bekend)

    Na ontvangst krijgt u per omgaand een e-mail met uw persoonlijke login en wachtwoord. Onze klantenservice staat altijd tot uw dienst om u verder te helpen of gewenste informatie te verstrekken. U kunt klantenservice bereiken per:
    e-mail: info@rocbo.nl
    telefoon: +31-(0)23-5256904
    fax: +31-(0)23-5261410
    • Mijn login / wachtwoord lijkt niet te werken: wat moet ik doen?
    Let op bij het invoeren van uw login en/of wachtwoord voor een juiste invoer van hoofdletters en kleine letters. Een andere veel voorkomende vergissing is het onderscheid tussen de letter "O" en het cijfer "0" of de kleine letter "I" en de hoofldletter "I". Indien u ondanks nog geen toegang krijgt, stuur dan een e-mail naar info@rocbo.nl met vermelding van onderstaande gegevens:
    • Onderwerp: Probleem webshop toegang
    • Uw naam en voornaam
    • Uw persoonlijke e-mail adres
    • Uw bedrijfsnaam en -adres
    • Uw klantnummer bij Rocbo (indien bekend)

    Na ontvangst krijgt u per e-mail zo snel mogelijk antwoord.

    Andere vragen over login / wachtwoord?
    • Kan ik mijn wachtwoord veranderen?
    Ja, u kunt uw wachtwoord altijd online veranderen. Wij raden u dat aan om verzekerd te zijn van een eenvoudige toegang en optimale beveiliging. De eerste keer dat u inlogt bij Rocbo.nl met de toegezonden login en wachtwoord krijgt u de mogelijkheid dit te veranderen via een link op uw persoonlijke homepage.
    • Is mijn nieuwe wachtwoord direct actief na invoer?
    Ja, onmiddellijk na invoer en versturing is uw nieuwe wachtwoord operationeel.
    • Zijn login / wachtwoord verplicht bij online bestellen bij Rocbo.nl?
    Neen, het gebruik van login / wachtwoord is bij online bestellen niet verplicht maar biedt wel een aantal voordelen. Het bespaart u veel tijd en kosten en u bereikt u een maximale inkoop efficiency. U krijgt bij gebruik van login / wachtwoord toegang tot een breed scala aan diensten:
    • Een eenvoudige, veilige online bestelprocedure.
    • Snel bestellen zonder opnieuw uw adresgegevens in te voeren
    • Toegang tot uw persoonlijke gegevens
    • Een historisch overzicht van al uw geplaatste online bestellingen
    • De mogelijkheid om bestellijsten te maken voor terugkerende orders
    Wanneer uw bedrijf al klant is bij Rocbo, kunt u een persoonlijk login / wachtwoord aanvragen door een e-mail te sturen naar info@rocbo.nl :
    • Onderwerp: Aanvragen login / wachtwoor
    • Uw naam en voornaam
    • Uw persoonlijke e-mail adres
    • Uw bedrijfsnaam en -adres
    • Uw klantnummer bij Rocbo (indien bekend)
    Na ontvangst krijgt u per omgaand een e-mail met een persoonlijke login en wachtwoord. Onze klantenservice staat altijd tot uw dienst om u verder te helpen of gewenste informatie te verstrekken. U kunt klantenservice bereiken per:
    e-mail: info@rocbo.nl
    telefoon: +31-(0)23-5256904
    fax: +31-(0)23-5261410
    Maakt u hier geen gebruik van dan zal Rocbo u na uw eerste bestelling een login / wachtwoord toezenden.


    Betalen zoals u wilt

    Op Rocbo.nl kunt u op diverse manieren betalen. Alle betaalmethodes die geboden worden zijn zeer veilig.

    Om aan te sluiten bij de meest recente ontwikkelingen op dit gebied behoudt Rocbo zich het recht voor om van tijd tot tijd betaalmethodes toe te voegen of te verwijderen. Ook behoudt Rocbo zich het recht voor om aan bepaalde (vaste) klanten betaalmethodes te bieden die voor andere klanten niet beschikbaar zijn.

    Voor de afhandeling van de betalingen maakt Rocbo gebruik van de diensten van een zogeheten Service Provider, Triple Deal Payment Services (www.tripledeal.com). Triple Deal is een ervaren en vertrouwde partner op dit gebied en handelt onder andere de betalingen af voor Marktplaats.nl.

    Betaalopties zijn;
    Op rekening (na acceptatie)
    Via iDEAL (de nieuwste vorm van internetbankieren via ABN AMRO, Rabobank en ING Bank. Gunstig voor zowel betaler als ontvanger)
    Met Credit Card (via beveiligde verbinding)
    Machtiging

    Rembours. Rocbo biedt ook de mogelijkheid om contant te betalen bij de pakketdienst tjdens aflevering van de goederen. De extra kosten hiervan worden doorberekend aan de klant. Deze betaalmethode verloopt niet via Triple Deal.

    Voor klanten buiten Nederland probeert Rocbo zoveel mogelijk om via Triple Deal lokale betaalmethodes te bieden. De mogelijkheden verschillen per land.

    Meer informatie?
    Voor vragen over de betalingsmogelijkheden en voorwaarden kunt u contact opnemen met onze klantenservice:
    e-mail: info@rocbo.nl
    telefoon: +31-(0)23-5256904
    fax: +31-(0)23-5261410



    Privacy en veiligheid

    Privacy
    Uw bedrijfs- en contactpersoongegevens worden opgenomen in het klantenbestand van Rocbo. Uw gegevens worden gebruikt voor het uitvoeren van de leveringsovereenkomst en risicobeheer en het beheren van de daaruit voortvloeiende klantrelatie waaronder het gericht uitvoeren van marketingactiviteiten door Rocbo.Indien u hier geen prijs op stelt kunt u dit ons laten weten via e-mail aan de info@rocbo.nl of telefoon +31-(0)23-5256904. Uw gegevens worden uitsluitend door Rocbo gebruikt en zullen nooit aan derden worden verstrekt. Voor reacties op ons privacybeleid of wijziging en/of inzage van uw gegevens kunt u terecht bij de afdeling relatiebeheer.
    Bereikbaar per:
    email: info@rocbo.nl
    Tel. : +31-(0)23-5256904
    Fax : +31-(0)23-5261410

    Privacy op internet
    Tijdens een bezoek aan onze website wordt uw ip-adres herkend en zo mogelijk de domeinnaam en de site of e-mail van herkomst. Rocbo bewaart en gebruikt deze gegevens niet als individuele bedrijfsgegevens, maar slechts om de navigatie, bezochte pagina's en bestelde artikelen van onze site te analyseren om hiermee de bekendheid, functionaliteit en inhoud van onze website en e-mail nieuwsbrieven te optimaliseren. Om onze dienstverlening te verbeteren maken wij beperkt gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestand wat bij bezoek aan onze site op uw computer wordt geplaatst om informatie over uw bezoek te registreren. Wat in cookies wordt opgeslagen is mede afhankelijk van uw browserinstellingen.

    e-mail adressen
    Uw zakelijk e-mail adres wordt uitsluitend in ons systeem bewaard als dit rechtstreeks aan ons doorgegeven wordt. We gebruiken dit e-mail adres alleen waarvoor dit aan ons is doorgegeven en verder voor andere marketing- of service doeleinden indien hier toestemming voor is verleend. Deze toestemming is ten allen tijde weer in te trekken, de mogelijkheid wordt hiertoe geboden in elke commerciŽle e-mail campagne die u van Rocbo ontvangt. U kunt dit ook via telefoon of e-mail aan onze afdeling relatiebeheer mede delen op het hierboven vermelde adres. Uw e-mailadres wordt uitsluitend intern gebruikt en wordt nooit voor commercieel gebruik verstrekt aan derden

    Overige informatie
    Rocbo bewaart alle bedrijfs- en contactpersooninformatie die u vrijwillig aan ons verstrekt via deze site. Deze informatie wordt gebruikt ten behoeve van marketing- en service doeleinden. Als u ons via onze site uw postadres of telefoonnummer meedeelt kunt u periodiek mailings en catalogi van ons ontvangen. Als u hier niet langer prijs op stelt kunt u hiervoor contact opnemen met de afdeling relatiebeheer op het hierboven vermelde adres.

    Wijziging gegevens
    Wij stellen het op prijs als u eventuele onjuiste klantinformatie online corrigeert zodat wij u in het vervolg correct kunnen benaderen. De mogelijkheid hiertoe wordt online geboden als u als ingelogde gebruiker onze website bezoekt. U kunt deze wijzigingen van uw klantinformatie uiteraard ook telefonisch of via e-mail aan ons verstrekken. Ook als u vindt, dat onze website of ons handelen niet in overeenstemming is met ons privacybeleid verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

    Toepasselijkheid
    Dit privacybeleid en de algemene voorwaarden van Rocbo zijn van toepassing op elk bezoek aan onze website, elke transactie en elke overeenkomst